Pages

Categories

Search


Розіп\’ята вітрами \”Голгофа\”

by
Січень 20, 2014
КУЛЬТУРА
No Comment

      \"\"У Національному історико-меморіальному заповіднику «Поле Берестецької битви» (народна назва «Козацькі могили»), що в селі Пляшева Радивилівського району, згадують Івана Їжакевича — художника та іконописця, котрий сто років тому створив у тутешньому Свято-Георгіївському храмі неповторний образ «Голгофи». З іменем цього митця, який народився 18 січня 1864-го в селі Вишнопіль на Черкащині і помер у Києві, проживши без двох років сотню літ, пов’язана ціла епоха в українському мистецтві. Його спадщина — понад 20 тисяч мистецьких робіт. Основа його творчості — національна тематика, заглиблена в історію. Іконопис полонив Івана ще в юному віці… У Національному історико-меморіальному заповіднику «Поле Берестецької битви» (народна назва «Козацькі могили»), що в селі Пляшева Радивилівського району, згадують Івана Їжакевича — художника та іконописця, котрий сто років тому створив у тутешньому Свято-Георгіївському храмі неповторний образ «Голгофи».
З іменем цього митця, який народився 18 січня 1864-го в селі Вишнопіль на Черкащині і помер у Києві, проживши без двох років сотню літ, пов’язана ціла епоха в українському мистецтві. Його спадщина — понад 20 тисяч мистецьких робіт.

 До Пляшевої у 1914 році іконописець приїхав на запрошення духовного опікуна спорудження Георгіївської церкви о. Віталія (Максименка) та Володимира Леонтовича, котрий, власне, керував будівництвом. На той час зведення головної споруди меморіалу пошани українського козацтва, а заодно самобутнього архітектурного сплаву модерну і бароко, підходило до завершення. Залишалося подбати про його розпис та оздоблення. З цим завданням іконописець та його учні успішно впоралися. Принаймні, з першим етапом розпису, куди входили: композиція «Голгофа», яка заповнила всю площину над іконостасом на вхідному фасаді будівлі; колоритні портрети на колонах, оздоблення зводів над балконами, а також прикрашення царських врат та дверей.

Подальшим планам завадила Перша світова війна. Там, де було відведено місце іконописам, розташувалася конюшня… Полотна для панорами Берестецької битви, створені Їжакевичем, австрійці вивезли в невідомому напрямку.
 Докладніше: газета \”Голос України\”, 18 січня 2014 року.



Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *