Pages

Categories

Search


Пересопницьке Євангеліє і… РАДИВИЛІВ

by
Вересень 3, 2012
НОВИНИ
No Comment

\"\"    Рівненський письменник Євген Цимбалюк випустив книжку «Пересопницьке
Євангеліє: повернення на рубікон», де розповідається про народження,
значимість, історичний шлях раритету. Є в дослідженні і сторінки, пов’язані з
Радивилівським районом. Є документальне свідчення 1568 року, що
первісна назва міста була такою, як і тепер, – РАДИВИЛІВ (а не Радзивилів чи
Радзівілів).

     Ось цитата: «У контексті спорідненості важливо згадати
Апостол, переписаний неподалік від Пересопниці, у місті Радивилові, який
виявився лишень на сім років \”молодшим\” від Пересопницького
Євангелія.

Прикметно, що натрапити на причетність даного Апостола до
міста Радивилова і час його створення допоміг колофонний (кінцевий) запис писця
Франциска. Цей запис з-під пера літописця звучить таким чином: \”Доконана
єсть сия книга зовємая Апостоль…

 Рівненський письменник Євген
Цимбалюк випустив книжку «Пересопницьке Євангеліє: повернення на рубікон», де
розповідається про народження, значимість, історичний шлях раритету. Є в
дослідженні і сторінки, пов’язані з Радивилівським районом.  Є документальне свідчення 1568 року, що
первісна назва міста була такою, як і тепер, – РАДИВИЛІВ (а не Радзивилів чи
Радзівілів).

Ось цитата з книжки:

У контексті
спорідненості важливо згадати Апостол, переписаний неподалік від Пересопниці, у
місті Радивилові, який виявився лишень на сім років \”молодшим\” від
Пересопницького Євангелія.

Прикметно, що натрапити на
причетність даного Апостола до міста Радивилова і час його створення допоміг
колофонний (кінцевий) запис писця Франциска. Цей запис з-під пера літописця
звучить таким чином: \”Доконана єсть сия книга зовємая Апостоль, ежє
замыкаетъ въ собє найпєрвєй Дєания апостольская, потомь посланіей святыхъ апостолъ,
соборныхъ сєдмь: ~ тажь епістоль святого Павла 14: ~ літа по нарожєніи нашєго
Спаситєля Ісуса Хрыста Сына Божія тысєщнаго, пятсотаго и шєстдєсять осмаго: ~
месеца сєнтєвріа четвертого днє: ~ при держаніи наласкавшєго господаря Жикгимонта
Августа, Короля польсько­го, и Вєликаго князества литовского, и рускаго, и
жомоитьского, и иныхъ въ місті Радивиловє, выписана за накладомъ его мылости
пана Ивана Патрикєя Курозвонского Подкоморьєго повіту Крємєнєцького. Богу въ
Тройци єдиному, и Пречістой Матери его Мріи со всєми Святыми ко чти, и людємъ
посполитымъ к доброму навчєнию\”.

Оскільки документ завершився
символічни­ми словами, які закликали до \”доброї науки\”, то очевидним
стає тодішнє прагнення і панства, і простолюду до пізнання життєвих істин, до
збе­реження та продовження культурно-духовної спадщини.



Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *